9 Eylül 2009 Çarşamba

Pazite! Bosna i Hercegovina

Dikkat ! Bosna Hersek diyorum..
Herkes bu maça bizim cephemizden bakıyor. Ama biz bu maça Bosna tarafından yaklaşalım dedik. Onlar için ilginç bir tesadüf belki de bu. Çoğu Boşnak'ın ikinci takımı olan Türkiye'yle tarihlerindeki en önemli maçlardan birine çıkmak. Futbolcuların form durumu, stadın oyuncu üzerindeki baskısı ve taraftarın maça olan ilgisi.. Hepsinden az da olsa bahsetmek istiyorum bu yazıda.

Bilino Polje.. Belki de tarihinde NK Čelik Zenica- Sarajevo derbilerinden de daha önemli bir 90 dakikaya ev sahipliği yapacak. 25.000 kapasitesi bulunan bu sahanın zemini iyi sayılmaz. Fakat Kadir Has'tan da daha kötü olacağını düşünmüyorum. Stadın yapısı itibariyle baskının hissedileceği bir gerçek. Fakat biliyoruz ki bizim Milli Takım'ımız da baskı altında çok daha iyi işlere imza atar.

Bh Fanaticos.. Biz de olmayan türden bir taraftar grubu. İşleri güçleri milli takımları. Geçen sene İnönü'deki maçta bile takımlarını yalnız bırakmamışlardı. Meşale, konfeti ne varsa içeri sokmuşlardı. Hatırlıyorum.. Büyük bir ihtimalle yarın maçın ilk dakikalarında sahayı bir sis bulutu kaplayacaktır. Konfetiler de cabası. Fanatiklerdir ama Milli Takım'ımız aleyhine tezahürat yapacaklarını sanmıyorum. Geçen seneki maçtan önce Çiro'nun yaptığı açıklamayı hatırlıyorum. '' Evet, biz Bosnalılar Türkiye'yi çok seviyoruz, Türkiye'nin her zaferinden sonra sokaklara dökülüyoruz ama Cumartesi günü Türkler rakibimiz. Bari bu maçta kendi formalarımızı giyelim.'' demişti Çiro. Bosnalılar'ın "Türkiye" sevgisini daha iyi anlatacak sözler bulamayız herhalde.

Taktikleri artık dünyada az kullanılan 3-5-2. Kadrodaki iki Wolfsburg'ludan biri olan Dzeko sezona Ziani kavgasıyla başladı. Diğer Wolfsburg'lu Misimovic çok formda. Ermenistan maçında cezalıydı. Bizim maçta sahadaki yerini alacaktır. Ibısevic ağır sakatlıktan sonra kendini tam olarak bulamadı. Bundesliga'da dört maçı da boş geçti. Hatta bu dört maça ilk onbir başlamasına rağmen 90 dakikayı göremedi. Salihovic duran topların etkili ismi. Bir diğer dikkat edilecek isim Pjanic. Lyon'da bu sezon forma bulmaya başladı. 5-1'lik Anderlecht maçında şık bir frikik golü kaydetmişti. Ligte de bir golü var. Savunmasında Eskişehir'den tanıdığımız Nadarevic var. Savunması hücumuna göre çok daha kalitesiz. Baskı altına alabilirsek çok dayanabilecek bir savunmaya sahip değiller. Ön liberoda da Rahimic'in oynamasını bekliyoruz. CSKA'da 2001'den bu yana istikrarlı bir performansı olmasına rağmen milli takım formasını yeni yeni giyiyor.

Onların yarın üç puan için çıkacağını zannetmiyorum. Bir puan onlar için yeterli. Savunmada hata yapmazsak bu maçı alacağımızı düşünüyorum. Başarılar Türkiyem. Kalbimimiz seninle..

1 yorum:

Adnan ENGİN dedi ki...

Maça Bosna açısından bakan yazınızı beğendim. Teşekkür ederim. Önceki maçlarda çok kolay kaçırdığımız puanlar sonucu buralara geldiğimiz açık. Elbette Türkiye’nin üç puan kazanmasını istiyorum. Ancak şimdi eğer Bosna istediği sonucu alır ve biz elemelere gidemezsek, bu asla Bosna’nın suçu olmayacaktır. Ve böyle bir sonuca sonuna kadar saygı duyar Bosna’yı desteklerim…