16 Kasım 2009 Pazartesi

Bursaspor - Ç.Dardanelspor Maçı İzlenimleri

Çanakkale'nin Bursa'yla hazırlık maçı yapacağı haberini gördüğümde çok sevindim. Maç saatini beklemeye koyuldum. Pazar günü saat 3'te Bursa Atatürk Stadyumu'nda oynandı maç. Ücretsizdi maç. Kapalı kale arkası ve numaralı açılmıştı taraftarlara. İlk defa numaralısına girmek nasip oldu Bursa'nın. Yerimi aldığımda Çanakkale Dardanelspor futbolcuları ısınıyordu. Sonra skoar-boarda baktım. Bursa ve Ç.Dardanelspor yazıyordu. Bu yazıyı görünce ah keşke Süper Lig'de olsak dedim. Çünkü yakışıyordu ismimiz oraya.Bursaspor sahaya yedek ağırlıklı bir kadroyla çıkmıştı. Fakat Bursaspor geniş bir kadroya sahip. Özellikle defans hattındaki yedekleri bazı Süper Lig takımların defansından daha iyi. Takımımız ise Koray Kurt hariç ideal ilk onbiriyle çıktı diyebiliriz. Maç başladı ve ben aslında biraz şaşkına döndüm. Çünkü top ilk on beş dakika çoğunlukla bizdeydi. Kendi sahamızda Bank Asya ekiplerine karşı bile bu kadar top çevirdiğimizi hatırlamıyorum. Fakat pozisyon üretemedik top bizdeyken. Mendy ileride çok yalnızdı. Beşiktaş'ın Trabzonspor karşısına çıktığına benzer bir ilk onbir sahadaydı Çanakkale'de. Bu böyle olunca da bir süre sonra Bursaspor atakları başladı. Ne kadar yedek olsa da Sercan, Eren, Tadeu, Tuna, Bekir Ozan, Veli, Kirita gibi isimler sahadaydı. Aradaki güç farkı da yavaş yavaş ortaya çıktı ilk yarının ilk yarısından sonra. Kirita'nın bir şutu direkten döndü. İlk yarının en önemli pozisyonu buydu.
Ve bir de akıllarda kalan pozisyon Atahan'ın pozisyonu. Çalımlarla ceza sahasına girmekteyde ki yerde kaldı. Hakem kendisini kandırdığı gerekçesiyle sarı kartı çıkarıverdi hemen. Belki de maçın ilk on düdüğünden biriydi. Pozisyon faul ya da pozisyon faul değil tam olarak bilemiyorum ama şaşırtıcı olan hakemin sarı kartını göstermesiydi hemen. İkinci yarı Volkan Şen'in ikinci yarı aynı hareketi iki kez yaptı. Ama ona sarı kart göstermedi. Üstelik daha açık pozisyon oldukları kesin. Hakem demişken ikinci yarıya geçelim. Hazırlık maçı diye es geçmemek lazım bazı şeyleri. Golün de faul olduğu herkes tarafından görüldü. Kornerde Ferhat'a net bir müdahele vardı ve topu almasını engelledi boşta kalan topu da Tuna ağlara gönderdi. Bu pozisyonun faul olduğu konusunda yanımdaki birçok Bursalı seyirci de hem fikirdi. Golden sonra tatsızdı maç. Değişiklikler de bunda etkiliydi. İlk dakikalarda oynadığımız oyunu son 10 dakikada da oynasak da sonuç değişmedi. Çanakkale'de taraftarlarca en çok dikkat çeken isim Diallo ve Sakıp'tı. Diallo savunmada hatasız oynadı. Sercan Yıldırım'ın ayağından kaç top çaldı, unuttum. Sakıp da bir kaç defa etkili koşular yaptı. Dikkat çekmeyi başardı. Koray'ın neden oynamadığı konusunu bilmiyorum. Sakat olabilir. Belki de dikkat çekilmesi istenmedi yönetim tarafından. Dün tam onun istediği oyun vardı sahada.

Her neyse güzel bir pazar günüydü. 1-0 kaybetmemize rağmen Çanakkale'yi burada izlemek zevkliydi. Pas yapabildiğimizde Bank Asya'da yenemeyeceğimiz takım yok. Dün bunu birkez daha anladım. Defans hattımız Bank Asya'ya göre çok çok iyi. Orta sahaya devre arasında transfer şart. Forvete de tabii.

Hiç yorum yok: